NEW: Try our Phone Finder on
PhoneBatteryLife.com/phones/
Pentru ca in urma cu 5 ani, mai exact pe 25 noiembrie 2011, eMag nu a avut de lucru si a organizat prima editie Black Friday din Romania si pentru ca succesul a fost rasunator, iata ca toate magazinele online au devenit brusc interesate in organizarea acestui eveniment de reduceri. Nimic rau pana aici, cu cat mai multe reduceri cu atat mai bine!
Problema a aparut in momentul in care s-a constatat ca leul isi ia mereu partea leului… Adica nu conteaza cine organizeaza Black Friday, cand e vorba de vanzari, tot eMag vinde mai mult. Nu voi comenta motivele dar cu siguranta au legatura cu increderea, notorietatea brandului, strategiile de marketing si numarul de produse oferite cu reducere (anul acesta peste un milion).
E lesne de inteles ca in acest caz retailerii online au cautat solutii pentru a-si creste vanzarile si una dintre aceste solutii a fost organizarea evenimentului mai devreme, adica inaintea celor de la eMag.
Dar ce este acest Black Friday?
In fapt, Black Friday este ziua care marcheaza inceputul sezonului de reduceri iar in occident este organizata in ultima zi de vineri a lunii noiembrie. Nebunia care se creeaza se datoreaza faptului ca ofertele sunt limitate si cele mai bune promotii se epuizeaza rapid. Acest lucru este valabil si la noi, daca ati urmarit in anii trecuti statisticile date publicitatii de marii comercianti ati vazut ca in primele minute s-au epuizat majoritatea super ofertelor.
Din fericire cumparaturile online sunt mult mai facile iar clipul de mai jos exemplifica foarte bine acest lucru. Dati volumul mai incet si retineti ca este unul dintre clipurile mai putin violente…
Intamplarea face ca la noi, la romani, luna decembrie sa fie una oricum foarte aglomerata, la sarbatorile de iarna si religioase adaugandu-se si Ziua Nationala a Romaniei, sarbatorita in fiecare an pe 1 decembrie. Acesta a fost motivul pentru care eMag a devansat data traditionala de Black Friday si a organizat campania de reduceri cu o saptamana mai devreme, anume in penultima zi de vineri a lunii noiembrie. Principalul motiv a fost faptul ca fiind un numar foarte mari de comenzi, acestea nu puteau fi expediate pana la Ziua Nationala iar atunci veneau alte reduceri, la fel de mari, si se ajungea la o intarziere a livrarilor.
Pai daca eMag a devansat ziua de Black Friday si ceilalti comercianti vor sa devanseze eMag, e lesne de inteles ca au disponibile doar primele doua zile de vineri din luna…
Si uite asa, vinerea trecuta a fost Black Friday, vinerea asta e Black Friday, vinerea urmatoare va fi Black Friday (cel mare!) iar ultima vineri din luna va fi Black Friday cel original… Dar pentru ca vinerile nu au fost suficiente, doar 4 la numar, retailerii au descoperit ca si alte zile sunt bune! De ce nu mari? Marti ce-are, nu e buna?
Si uite asa, dupa ce anul asta am avut Black Friday de primavara, de vara, de soare, de ploaie, de vacanta, de scoala, de toamna si de mai stiu eu ce, am ajuns sa avem si Black Friday de MARTI!
Rezultatul? Dezastruoas!
Se pare ca Marketing-ul este mult prea greu atunci cand nu tii cont de impactul psihologic sau te zgarcesti in a plati un sociolog care sa faca estimari realistice pentru rezultatele unei campanii de o asemenea anvergura. In cazul de fata nu s-a reusit decat diluarea si aruncarea in derizoriu a ceea ce a fost pana mai anul trecut cel mai mare eveniment de reduceri si, implicit, de vanzari al anului.
Nu stiu cat de mult au vandut cei care au organizat reducerile mai devreme dar cu siguranta nu s-au gandit daca oamenii vor fi pregatiti si dispusi sa profite de reducerile lor. Pentru ca cine vrea sa-si cumpere ceva de Black Friday asteapta marele Black Friday, adica ala in care serverele nu rezista traficului si in care toate magazinele ofera reduceri care mai de care mai mari.
Sunt convins ca atunci si vanzarile ar fi fost mai mari, si reducerile mai bune, si interesul mai mare!
Asadar, anul acesta, Black Friday cel Mare (am zis-o si pe-asta!) va fi organizat pe 18 noiembrie si chiar va recomand sa asteptati pana atunci. Sansele de a prinde super-reducerile sunt mici, acestea se epuizeaza rapid, dar macar puteti incerca!