NEW: Try our Phone Finder on
PhoneBatteryLife.com/phones/
Am asistat zilele trecute la cel mai mare rebranding de pe piata romaneasca, companiile Romtelecom si Cosmote devenind Telekom Romania. Detinatorul brandului este Deutsche Telekom, operatorul german de telecomunicatii.
Fiind un rebranding de zeci de milioane de Euro, am asteptat cu interes finalizarea acestuia, nu pentru a profita de eventualele oferte ci pentru a invata. Pentru a invata de la cei puternici, de la cei buni. Am constatat insa ca nu este atat de simplu pe cat parea, ca Romtelecon si Cosmote nu pot deveni peste noapte Telekom si ca metehnele noastre ii pot incurca rau de tot pe nemti.
Esecul SEO are efecte pe termen lung!
Ma asteptam ca in momentul lansarii site-ului www.Telekom.ro, acesta sa sfideze perfectiunea, sa fie fara cusur. Asa ca mare mi-a fost uimirea cand l-am accesat prima data si am descoperit un site care, desi arata excelent si este frumos structurat, se misca greu, este incomplet si mai ales foarte prost optimizat SEO. Asta se intampla chiar in ziua lansarii noului site si situatia este neschimbata pana astazi (vezi data articolului).
Din dorinta de a ajuta, am folosit formularul de contact de pe site pentru a le aduce la cunostinta situatia in privinta optimizarii SEO. Am primit astazi (prima zi lucratoare dupa trimiterea mesajului) un raspuns prin care isi cer scuze pentru neplacerile provocate si ma informeaza ca site-ul este inca in lucru.
Ii informez pe aceasta cale ca nu mi-au provocat nicio neplacere, eu am vrut doar sa ii anunt ca au gresit, ca au probleme SEO si ca in momentul in care acestea vor deveni vizibile va fi cam tarziu… Noul site nu trebuia pus online pana nu era complet, functional si optimizat. Iar daca timpul nu a fost suficient pentru definitivarea site-ului, se putea pune online o versiune redusa care anunta schimbarea care a avut loc si oferea link-uri spre vechile site-uri.
Dar sa vedem care sunt principalele greseli SEO (nu de functionalitate) in noul site:
- Site-ul contine pagini incomplete de test: www.telekom.ro/configurator/
- Multe pagini au meta descrieri duble, una dintre ele continand textul „xx”.
- Meta descrierile (acolo unde sunt) sunt prost gandite din punct de vedere SEO.
- Autorul tuturor paginilor este acelasi „xx”
- Tag-urile H1 (Heading 1) folosite neinspirat chiar si cite 5 in pagina iar cele H2 aproape inexistente.
- Nu s-au facut redirecturile necesare de pe vechile pagini catre cele noi, decat partial.
- sitemap.xml a fost copiat de pe cosmote.ro si contine vechile link-uri
Toate acestea se refera la notiuni elementare SEO. Bineinteles ca Google n-a asteptat si n-a stat pe ganduri. A indexat imediat ceea ce a fost pus online si rezultatul este de-a dreptul DEZASTROS. Iata cum arata o cautare in Google facuta chiar in aceasta seara (am pus pagina a 4-a a cautarilor, fiind mai reprezentativa):
Iar ceea ce vedeti mai sus este doar aspectu vizibil al problemei.
Din pacate problemele SEO se manifesta pe termen lung iar repararea lor necesita si timp si bani. Nu imi dau seama daca cei care s-au ocupat de acest proiect au neglijat complet componenta SEO sau daca nu au avut timpul necesar si au fost nevoiti sa puna online un proiect incomplet.
Ce este clar, site-ul nu trebuia pus online in aceasta forma!
Pentru a nu se interpreta gresit:
Sunt client Telekom Romania si am fost client al celor doua companii care au facut obiectul acestui rebranding. Am fost pana acum multumit de servicii, de calitatea acestora. Nu incerc sa discreditez sau sa promovez ceva, doar aduc in atentie o stare de fapte existenta! Pot considera acest articol consultanta gratuita! 🙂
Ce mare brinza de SEO le trebuie, ca sint doar citiva operatori de telefonie, internet si tv, iar in cazul tv cablu si internet fix mai sint si pe baza de monopol.
Intri pe 2-3 site-uri, compari ofertele si alegi, simplu. Parerea mea e ca dau banii pe magente, ciobani Ghitza si alte alea din cauza ca asa au vazut ca se face, nu din cauza ca le aduce vreun folos.
Buna ziua,
Orice site, oricat de mic ar fi, are nevoie de SEO. Prin SEO, motorul de cautare devine sau nu o punte intre site si utilizator.
Spre exemplu, o cautare in Google „abonamente telefonie fixa” returneaza in momentul de fata pe primele doua pozitii pagini din vechiul site romtelecom.ro. Ambele sunt gresit redirectionate iar utilizatorul in locul informatiei primeste o eroare 404. Trebuiau evitate aceste situatii. Lipsa optimizarii SEO are efecte asupra utilizatorului.
Sunt de acord cu dumneavoastra ca unele campanii publicitare sunt bani aruncati pe fereastra, la fel cum altele, inspirate, isi ating tinta.