Cresc tarifele prin modificare unilaterala a contractului pentru abonatii Telekom Romania in 2021

Dupa ce in Aprilie 2019 si Martie 2020 Telekom Romania a modificat unilateral contractele abonatilor crescand de fiecare data tarifele, iata ca nici in 2021 marele operator german nu renunta la vechile obiceiuri si, incepand cu luna Martie, abonatii serviciilor fixe vor avea tarife majorate iar reducerile pentru abonamentele mobile aferente pachetelor fix-mobil vor fi si acestea diminuate.

Nu stiu daca aceste majorari de tarife vor fi aplicate tuturor abonatilor Telekom Romania Communications sau operatorul incearca prin asta sa anuleze anumite beneficii oferite abonatilor in trecut.

Multa vreme Telekom Romania nu a avut servicii fixe prea ieftine dar incepand cu 2017, prin ajustarea preturilor si prin campanii de marketing care ofereau reduceri substantiale pe toata perioada contractului, si-a facut serviciile competitive si a reusit sa atraga clientii oferind pachete foarte atractive cu mixuri de servicii fixe si servicii mobile.

Acum, din pacate, Telekom Romania pe langa majorarile abonamentelor fixe cu 0,6 euro, ceea ce ar putea fi acceptabil pentru multi dintre clienti, diminueaza si reducerile oferite la abonamentele mobile tocmai abonatilor despre care vorbeam mai sus, acestea fiind limitate la maxim „1 euro pentru fiecare abonament de servicii mobile„.

Exprimarea notificarii mi se pare putin neclara, spre exemplu la inceput nu am inteles clar daca reducerea de 1 euro va fi oferita pentru fiecare serviciu mobil sau va fi 1 euro pentru toate serviciile mobile dintr-un „abonament” si nici daca reducerea pentru Bonus Net Nelimitat va fi afectata.

Situatia s-a lamurit oarecum dupa ce am analizat factura si actualele oferte de pe site-ul oficial. In factura Telekom serviciile principale de voce mobila sunt numite si abonamente, ambii termeni fiind folositi. In cazul acesta reducerile vor fi limitate la 1 euro pentru fiecare serviciu de voce mobila in parte. Nici reducerea pentru „Bonus Net Nelimitat” nu cred ca va intra sub incidenta acestei prevederi, fiind o reducere oferita pentru un bonus care se regaseste in ofertele tuturor abonamentelor mobile Telekom.

Ce notificare au primit abonatii Telekom Romania Communications (fix)?

Dar sa vedem actuala notificare, primita de unii abonati la sfarsitul lunii Ianuarie iar de altii chiar la inceputul lunii Februarie:

NOTIFICARE PRIVIND MODIFICAREA UNILATERALĂ A CONTRACTULUI AVÂND CA OBIECT SERVICIILE FURNIZATE DE TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS S.A. („TKR”)

Stimate Client,

Pentru a răspunde nevoii continue de dezvoltare şi de susţinere a calităţii serviciitor pe care te furnizărn, precum şi pentru a reactiona la creșterea costurilor de furnizare a servciilor, suntem nevoiţi să modificăm condiţiite contractuaţe de tarifare.

De la 1 martie 2021, contractul (ele) cu Telekom Romania Communications S.A. de pe contut R201416*******, se modifică după cum urmează:

 

Preţul pentru fiecare Serviciu fix (Voce, Internet sau TV) va fi majorat cu 0,60 euro TVA inclus (0,50 euro fără TVA). În cazul în care beneficiaţi de un Pachet de Servicii alcătuit din două sau mai multe Servicii fixe, majorarea se va aplica pentru fiecare Serviciu fix indus în Pachet. Majorarea se adaugă la preţul redus at Serviciuţui fix/Pachetului de Servicii (preţul rezultat după aplicarea reducerilor/promoţiilor de care beneficiaţi conform contractului), preţul final fiind determinat prin însumarea preţului redus cu majorările evidenţiate în factura dvs. Majorarea preţului conform acestei notificări se va regăsi pe factura dvs. evidenţiată la linia „Majorare 3 abonament Voce/Internet/TV”.

■ Reducerea lunară din preţul abonamentului de care beneficiaţi pe perioada în care menţineti activ cel puţin un serviciu fix de la TKR se va diminua şi va fi de 1 euro TVA inclus (0,84 euro fără TVA) pentru fiecare abonament de servicii mobile. Valoarea reducerii lunare acordate se va regăsi pe factura dvs. evidenţiată la linia: „Reducere linie mobilă 1 euro (cu TVA)”.

În măsura în care nu sunt modificate expres sau implicit conform celor mai sus menţionate din prezenta notificare, restul prevederilor contractutui nu se modifică.

Dacă nu sunteţi de acord cu modificările de mai sus, aveţi dreptul de a denunţa unilateral contractul privind furnizarea serviciilor în termen de 30 de zile de la data primirii prezentei notificări. Denunţarea unitaterată a contractutui se poate face prin notificare scrisă transmisă către Telekom Romania Communications S.A. la sediu din Bucureşti, Piaţa Presei Libere, nr. 3-5, clădirea City Gate, Turnul de Nord, etajele 7-18, sector 1, cod poştal 013702, conform prevederilor Contractului sau in magazinele Telekom Romania.

TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS S.A.
Piața Presei Libere nr. 3-5, City Gate, Turnul de Nord, etajele 7-18, București, 013702
RC: J40/8926/1997 | CIF: RO427320 | CSSV: 318.464.490 Lei | Operatir date cu caracter personal nr. 292

Cam asa arata notificarea trimisa la inceputul lunii Februarie abonatilor la servicii fixe Telekom Romania. Ne cerem scuze pentru eventualele erori de redactare, textul a fost preluat automat din imaginea notificarii si unele erori este posibil sa le fi omis, nefiind intentionate nu ne asumam raspunderea pentru acestea.

Cum a ajuns divizia Telekom de servicii fixe sa aiba in portofoliu servicii mobile?

Stiti probabil ca Telekom Romania este alcatuita din doua entitati, una provenita din fostul Romtelecom si numita Telekom Romania Communications iar cealalta provenita din fostul Cosmote (care provine din fostul Cosmorom), care se numeste Telekom Romania Mobile.

Cele doua divizii surori sunt in administratia Telekom Germania dupa ce acestia au solicitat grupului elen OTE administrarea directa a companiilor Romtelecom si Cosmote in urma achizitiei unui pachet de actiuni. Pare incalcit dar de fapt este simplu: OTE este detinatorul majoritar al celor doaua societati iar nemtii le administreaza pentru ca au actiuni la OTE.

Numai ca cele doua entitati nu au fost niciodata prea apropiate si chiar daca au avut acelasi stapan se pare ca a existat mereu o concurenta, ba chiar o vitregie intre ele. Aceasta situatie a fost pana la urma in avantajul Telekom Romania Communications (fix) in sarcina careia a revenit oferirea pachetelor de servicii mixte, fix-mobil.

In ciuda restrictiilor de a nu prelua clientii Telekom Romania Mobile, nimic nu a putut impiedica abonatii sa renunte la abonamentele pe care le aveau la mobil si sa isi faca abonamente noi integrate in pachete mixte fix-mobil, beneficiind in felul acesta de reducerile pe care operatorul le oferea la chizitia de pachete de servicii.

Asa se face ca prin 2017-2018 o sumedenie de clienti Telekom Mobile, printre care si subsemnatul, au achizitionat servicii fixe la Telekom Romania Communications (fix) si au profitat de ocazie pentru a atasa abonamentele mobile in pachetele serviciilor fixe pentru care se bucurau de reduceri foarte mari. Desi scopul promotiilor a fost acela de a atrage clienti noi, acestea au pornit practic o canibalizare care nu a putut fi oprita, totodata numerosi clienti ai altor retele mobile au achizitionat servicii fixe la Telekom Romania Communication (fix) si au profitat de ocazia de a achizitiona servicii mobile cu reduceri foarte mari.

Nu stiu in ce mod au fost rezolvate intern aceste pachete, si in ce mod Telekom fix si Telekom Mobile si-au impartit incasarile dar cert este ca acesti clienti erau clar clientii Telekom Romania Communications (fix), ca beneficiau de tarife preferentiale la abonamentele fixe si ca aveau reduceri de 2 Euro cu TVA la fiecare abonament mobil.

Aceasta campanie nu putea dura insa la nesfarsit si probabil ca dupa ce Telekom a modificat ofertele pachetelor de servicii, a decis sa aduca si vechii abonati la aceleasi costuri cu abonatii noi, prin modificarea unilaterala a contractelor. Sau nu?

Desi pare o actiune reparatorie nu este chiar asa, abonamentele mobile fara perioada contractuala oferite in promotiile vechi fiind diferite de abonamentele pe care operatorul le are acum la aceleasi costuri. Si chiar daca ar fi identice, aceasta practica de modificare unilaterala a unui contract este ea in sine perfida si chiar daca toti operatorii au apelat la ea, parca Telekom Romania o face prea des… De ce? Pentru ca au dreptul asta!

Ce putem face? Sa analizam ofertele concurentei, am inteles ca Digi are tarife foarte atractive…

Lasa un comentariu

Adresa E-mail folosita nu va fi publicata.


*


Te rog copiaza acest cod RbhhEZ cu copy-paste in casuta de jos: